Ana içeriğe atla

Blog yazarları

Fotoğrafım
ihaveasmileonmyface
kedilerle ciddi düşünüyorum. a cynical misanthrope.

then dreams are the same.

saatler çok hızlı geçiyordu, dün ne yaptığımı hatırlamakta zorlanırdım, hangi aydı acabadan çok hızlı bir şekilde "o hangi yazdı ya" ya geldik. şimdi yılların ismini vermeyi bıraktım, zamansızlığa doğru koşuyorum. bir kaç günün ard arda aynı olmasından rahatsız olduğum zamanlar seneler içerisinde yaşanan boktanlıkların çok hızlı geçmesine sevinerek stabil halimi bütün dünyanın yanmasından bağımsız olarak korumaya çalıştığım zamanlara evrildi.

hissizlik, gamsızlık, anlamsızlık, heycansızlık adını koyabiliriz farklı farklı. çok arabesk sound edecek ama bizi hayat bu hale getirdi diyebilir miyiz? her yaşananın bir öncekinin aynı olması sorunsalı, ben dışında yaşanan hayatlarında aşırı aynılığı bizleri bir şey yaşamanın herhangi bir manası olmadığına getirmedi mi? içimizdeki ölü ruhlarla küçük zevkler alma çabalarımızla günleri, yılları değil de artık hayatları deviriyoruz. ve en güzel kısmı sikimizde bile değil. diyebilir miyiz? ben diyorum.

bunu kötü ve dark bir şey olduğunu düşündüğümden söylemiyorum. o kadar bile hissim kalmadı aslında. sadece bu böyle olduğundan söylüyorum. dark olmaya mutlu olmaya ne kadar yakınsam o kadar yakınım. her şey çok fazla komik hatta. en fazla hissettiğim şey bu. sürekli bu aşırı umursamaz ve "whatever works" kafamız beni çok fazla güldürüyor.

eskiden saatler çok hızlı, hisler çok yavaş yaşanırdı. yıllar süren duygusal bağlılıklar şuan ortalama 38 saniye sürebiliyor. 2 38 saniye arası yıllar olabiliyor ya da saatler. farketmiyor. asıl sorun şu ki, hiçbir şey hiçbir zaman farketmiyor.

yaşadığın yer, gördüğün insan, isteklerin, istemediklerin, değişiyor. insanlar yok oluyor, var oluyor, ölüyor, doğuyor. çılgınca bir çaba etrafında küçük sorunları ve çok büyük sorunları atlatıyor, yaşıyorsun. kaçıyorsun, üstünü kapatıyorsun bazen çözüyorsun ve hemen unutuyorsun sonunda bakıyorsun hiçbir şey farketmiyor.

harika anlar oluyor o anı yaşarken bile içinden "oha her şey yerli yerinde ve ben yüzde yüz hissediyorum" demediğin. o an kendi aklın aklına bile gelmemiş oluyor. kendi aklını değilde tamamen o an neyle çevriliysen onu deneyimlediğin anlar. anlatması zor ama ben kendi aklımdan çıkabildiğim zamanları keyifli addediyorum. çünkü her an kendi aklımın içerisindeyim. uzun dialoglar fazlaca soru cevap. neyse ki genellikle düşünce silsilelerimin sonu baya bir komik. kendi kendimi eğlendirebiliyorum.

her neyse bunlar değildi düşündüklerim.

bu kadar hızlı geçmesiydi her duygunun.

buna bağlantılı bir kaç şey var düşündüğüm başlıklar şöyle;

- hiçbir şeyi içimden aşırı derecede geldiği için yapmıyorum. sadece bana iyi geleceğini tahmin ediyorum. (bana kalsa gerçekten herhangi bir an herhangi bir şey yapmam)
- yaptığımda çok iyi hissettiğim şeylere karşı tekrar yapmak adına bir istek duyamıyorum.
- nadir gelen çok istediğim şeyler oluyor onlar içinde: iptal olan bir plan, yıkılan bir hayal olabilir. beklediğimden çok daha az üzüntü hissetmek. (neredeyse hiçbir şey hissetmemek ya da çok kısa süre kötü hissetmek)
- çoğu deneyimin ne hissettirdiğini hiç hatırlamamak. (yaşananlar bellekte fakat duygu hafızası hiç yaşanmamış gibi)

başlıklar bunlar ama 2 uç noktaya olan düşüncelerim; geleceğe dair (2 saat sonra ya da 10 sene sonra) herhangi bir heyecan hissetmiyor olma kısmıyla ilgili çok az sıkıntım var. ama çok da şey değil.. üzüntü duymam gereken durumlarla ilgili herhangi bir şey hissetmeme ya da aşırı kısa süreli bir üzüntü hissetme kısmıyla ilgili neredeyse hiçbir sıkıntım yok. bu saatleri, günleri sonra da yılları aşırı hızlı harcıyor oluşum hissi duygularımın tekdüze oluşuyla çok ilgili. ben sabitim ve etrafımda bir şeyler dönüyor kafasından hiç çıkamadım. ne olursa olsun fark yaratmıyor, yaratamıyor.

bu ben değilim sadece. çok büyük bir topluluk bu. belki benim kadar kafasının içinde yaşayan bir topluluk değil. ben sabitimi kafamın içine kurdum gibi biraz. herkesin sabiti farklı ama gerçekten dünya bizim etrafımızda dönüyor lafından yola çıkarak dünya sanki biz olmadan dönüyor gibi. kimse hiçbir yere doğru gitmiyor, bir yerden gelmiyor, bir yere varmıyor, sonuca ulaşmıyor ve hatta herhangi bir şeye başlamıyor. hangi gün, hangi ay, hangi yıl değil artık. 1 dakikalık kendini kaybettiklerinden geriye döndüğün andasın. 1 zaman var sadece. 1 anlık aklından çıkıp, yaşadıklarını yaşayıp geriye döndüğün zaman. yani ilk anındasın. hiç değişmeyen bu aklı var edip, sahiplenip, ilk olduğun andasın.

bazen ben de kendime bi siktir git salak salak konuşuyosun yine diyorum. haklısın.

bu konuyla ilgili şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar.


another dream.pyrit.mp3

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

gaslightingin türkçesi adam sikmektir.

manipülatif insanlar hakkında konuşacağım. tamamen klinik vakalara olan ilgimden yazılmış bir yazıdır. hiç yaşamadım zira manipülasyonu 50 km öteden anlayıp kaçıyorum.  şimdi çok önemli bir bilgi vericem bunu yazın bir yere; manipüle edilmeye çalıştığımı nasıl anlıyorum, şöyle: normalde doğru olduğunu bildiğin ve her zaman yaptığım herhangi bir şey var (33 sene içerisinde herhangi bir zamandayız), görüştüğüm ve görüşmemde sorun olmayan herhangi biri var, gittiğim ve gitmekte sorun görmediğim herhangi bir yer var, bir müzik var dinlediğim, bir giysi var giydiğim, bir inanç var inandığım herhangi bir şey olabilir ve: birisi bana gelip diyor ki  "yapma bunu, çünkü ben istemiyorum"  "çünkü ben üzülüyorum" "çünkü bana göre yanlış ve bu sebepten yapmamalısın" "sadece beni üzdüğü için bu yanlıştır" vb. welcome to the manipülasyonun anası world.  akıl sağlığınızın yerinde olduğuna güveniyorsanız. ne yapıyorduysanız o insandan önce lütfen yapmaya devam ed

insanlık için küçük benim için büyük bir farkediş, farketmemek.

        sevginin ne sikim olduğunu hiç bilmeden yetiştirilen ruhları hastalanmış insanlarımıza...  küfürle giriş yaptım. çünkü öle..  büyüme çağında sevgi dilenen ve dilendiği için utanan ve sonunda da bu konuyu bir daha düşünmemek ve kötü hissetmemek (hissettirilmemek) adına çok derinlere gömerek yetişkinliğe ulaşan kişiler sevginin öncelikle sağlam bir temelinin atılması ve tuğlaları üst üste koyarak inşa edilmesi gereken bir şey olduğundan bir haberler.  sevgiyi ailelerinden "bana baktı, büyüttü, aç bırakmadı, terk etmedi vb." gibi bir takım kan bağından dolayı oluşan zorunluluklar ve asgari düzeydeki ilgi alakadan ibaret olarak gördüler. seni doğuran kişi ya da bakan büyüten kişi her kimse onunla bile duygusal, iletişime dayalı bir sevgi inşa edilmesi gerekiyor aslında. bu konsepte çok uzak bir millet olduğumuz aşikar.  biraz daha girelim çünkü bu konu canımı çok sıkıyor.  anne kutsaldır dediler. hayır hiçkimse kutsal değildir. yalnızca o insan kişisi iyi bir anne ya da k

the only horrible thing in the world is gerçekten ennui.

boredom is a sign of satisfied ignorance, blunted apprehension, crass sympathies, dull understanding, feeble powers of attention, and irreclaimable weakness of character. james bridie boredom is certainly not an evil to be taken lightly: it will ultimately etch lines of true despair onto a face. It makes beings with as little love for each other as humans nonetheless seek each other with such intensity, and in this way becomes the source of sociability.” schopenhauer the only horrible thing in the world is ennui, Dorian. That is the one sin for which there is no forgiveness. oscar wilde - the picture of dorian gray. hepinize katılıyorum, tüm kötülüklerin anası alkol değil can sıkıntısıdır. ben.