Ana içeriğe atla

Blog yazarları

Fotoğrafım
ihaveasmileonmyface
kedilerle ciddi düşünüyorum. a cynical misanthrope.

Herkes başkaları değildir.

"Kişi kendinde ne kadar çok şeye sahipse, başkalarında o kadar az şey bulabilir" Schopenhauer. 

Bu lafı ile bana hala oturmamış olan taşlarımdan bir kaçını daha yerine oturtan adam Schopen'e teşekkür ediyorum. Kendime sorduğum 80.000 sorumdan belki 20.000 ini cevaplamış bulunuyorum ve daha güzeli sorun olduğu ve düzeltmem gerektiğini düşündüğüm bazı şeyleri öylece olduğu gibi bırakmamı sağlamıştır.

Sana yetecek şeyler var aslında. Hem de başkalarında değil. Bir dolu düşüncem var "cehennem başkalarıdır" konulu. Başkaları sana cehennemi yaşatır, seni üzer, incitir değil aslında. Başkaları senin kendinde olan zenginliğini unutturur. Başkalarına odaklanıp kalırsan, kendini unutursun. O yüzden insanlar ilişkiden çıktıktan sonra genelde "kendimi buldum" der. Kendini özlersin. Başkaları kafanı sen olmayan bir dolu şeyle doldurur. Gereksizdir. Oyalamadır. Oyalama tehlikelidir. Kendini oyalamak, kendinden uzak kalmaktır. 

Konuşmalara, ilişkilere, iletişime, anlaşma dedikleri şeylere bak. Neleri paylaştıklarına bak. Birbirlerine verdikleri cevaplara bak. Hep bildiğin şeyleri tekrar söylemekten ve söyledikçe aynı şeyleri, diğerlerini unutmaktan başka bir sonuca varmıyor. Hali hazırda sende olanı aramak işte bu yüzden sıkıcı. Başkaları bu yüzden sıkıcı. Başkalarıyla olmak, zaman geçirmek kendinle kalmaktan daha sıkıcı. Yanlış oldukları için değil. Güzellikleri olmadığı için. 

İçsel boşluk fark edilmemesi mümkün olmayan bir durum. Bir açık insanlardaki. Boşluk, zekasızlık olmak zorunda değil fakat zekasızlık bile daha az var. Aptallığa nasıl tahammül yoksa buna da yok. Hissetmeyen insana tahammül yok. Bir çanta almaya müthiş tutku duyan insanın aynı tutkuyu kendinde bir şeyler bulmaya duyamamasına tahammülüm yok. Boş zamanda yalnız olmayı kayıp olarak görmesi, planlarında her zaman insanların bulunması, keyif almanın tek başına da yapılabilecek bir şey olduğunu bilmemesi. Gerek duyduğu çoğu şeyi aslında kendinde bulabileceğini bilmemesi. Bilsek ah. Aslında mutlu olmanın, olabilmenin tek ve en kolay ve en keyifli ve rahat şekli. 

İçinde olup bitene, aslında kim olduğuna, karakterini bilmeye, öğrenmeye, çözmeye olan isteğin ne kadar fazlaysa o kadar duyarlı olabiliyorsun. Bu duyarlılık sana bazen yoğun duygular yaşatıyor. Melankoli de bunlardan biri olabilir. Fakat kim demiş ki melankolik olmak kötü bir şey diye. Doğuştan gelen bir durum ve kabul ettiğin doğru yönlendirdiğin tadını çıkardığın sürece kötü olması mümkün mü? Duyarlılık melankoliyi tetikler. Düşünmek de öyle.. Yalnız olmak da öyle. Bundan kaçmak ise durum ne olursa olsun yanlıştır. Bunu istememek de kendini istememektir ve yanlıştır. İhtiyaçlarının arasına koymalısın.. Kendini ve yalnızca kendini. 

Bu yüzdendir arayışlar hiç bitmiyor, aradığın yer yanlışsa nasıl bulabilirsin ki. 

İsteklerin hiç olmuyorsa istediğin şeyin aslında sende var olduğunu fark etsen mesela daha kolay olmaz mı? 

Kendinde hali hazırda bulduğunu verebilen insanlardan istememenin sonucu yalnızlıksa bu kötü olabilir mi? Kendinde olmayanı arıyorsun. Sende olmayanı istiyorsun. Birisi sende aynısından olan bir ayakkabıyı alsa getirse sana ne katabilir ki? Aynı ayakkabıyı 2 sene daha giyebilecek olmak dışında.. 

Çalışmak da zarar verebilir düşüncelerine. Çünkü unutturur. Düşünmenin kıymetini unutturur. Beyninle olan tek ilişkin onu dinlendirmeye çalışmaksa nasıl haz alabilirsin yaşadıklarından. Dışarının sana etkisi yalnızca sen algılayabilirsen var. Dışarının etkisi sınırlı. Senin olduğun insan kadar sınırlı. Olduğun insanı unutursan karışırsın. İşin sen olur, sen ise işinin zararlarını temizlemekten ibaret olursun. 

Düşünmek bir iştir. Boş zamanı dert etmek zorunda kalmazsın bu durumda. Boş zaman en kıymetlin olur. Zaman yetmez. Düşünmek, keyif almaktır. Bundan zevk almayı bilmek ise belki sonradan kazanılan bir şeydir ya da değildir. Eğer sonradan kazanılan bir şey değilse de üzülürüm kazanamayacaklar için. Tatmin olmanın yolunu bulamayacakları için. Hep arayacakları ve hep aynı şeyi bulacakları için. Her gün aynı şeyi isteyip sonunda aynı şeyden sıkılacakları için. Her zaman aynı çemberin içerisinde dönecekleri için ve hayatlarında her zaman başkaları olacağı için. Her zaman madde isteğiyle yanıp tutuşacakları için. Önce içeride çözmesi gerekenleri bırakıp başkalarıyla olanı çözmeye çalışacakları, yorulacakları, üzülecekleri için. 

Bazen de kendime kızıyorum bazı problemlerim boş oldukları için. Bazı isteklerimin altında yatanın gereksiz tatminlerim olduğu için. Gereksiz tatmin diyorum çünkü elde ettiğim zaman fark ettiğim şey yenisini istemek oluyor. Bazen kaçmak istediğim zaman düşüncelerimden bunu durdurabilmek için başvurduğum yollara kızıyorum. Bir takım insanlarla ilişkide olmamın/kalmamın tek sebebinin karşımdakinin düşünceleri olduğunu fark ettiğim zaman kızıyorum kendime. Yalnız kalmaya olan sevgimi inancımı kaybettiğim ve birilerine ihtiyaç duyduğum zaman kızıyorum kendime. O ihtiyacı normalleştirmek için bulduğum bahanelerin ne kadar yalan olduğunu fark ettiğimde kızıyorum kendime. Bazı duygu yoğunlukları zamanlarında kendimi hissetmemeye zorladığım zamanlar için kızıyorum kendime. Doğru yanlış ayrımımı çoğunluğun ne yaptığına göre yönlendirdiğim bazı zamanlar kızıyorum kendime. Çoğunluğun isteklerinin normal olduğunu düşünüp onları istediğim ve yalnızca normal olmak adına istediğim zamanlar kızıyorum kendime. Kendime yalan söylediğim zaman kızıyorum kendime. İstediğim şeyi çok iyi bildiğim halde, istemediklerimle harcadığım zamanlar için kızıyorum kendime. 

Başkaları kötüdür, öcüdür, iyi değildir, kurutur, söndürür, uyutur, oyalar, unutturur, beyni köreltir, yorar diyorum evet. Bunu yapan başkalarıdır diyorum evet. Ama şöyle bir gerçek var ve bu gerçek çok fazla güzel, heyecanlı, umutlu: Herkes başkaları değildir.  

Thanks Schopen.. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

gaslightingin türkçesi adam sikmektir.

manipülatif insanlar hakkında konuşacağım. tamamen klinik vakalara olan ilgimden yazılmış bir yazıdır. hiç yaşamadım zira manipülasyonu 50 km öteden anlayıp kaçıyorum.  şimdi çok önemli bir bilgi vericem bunu yazın bir yere; manipüle edilmeye çalıştığımı nasıl anlıyorum, şöyle: normalde doğru olduğunu bildiğin ve her zaman yaptığım herhangi bir şey var (33 sene içerisinde herhangi bir zamandayız), görüştüğüm ve görüşmemde sorun olmayan herhangi biri var, gittiğim ve gitmekte sorun görmediğim herhangi bir yer var, bir müzik var dinlediğim, bir giysi var giydiğim, bir inanç var inandığım herhangi bir şey olabilir ve: birisi bana gelip diyor ki  "yapma bunu, çünkü ben istemiyorum"  "çünkü ben üzülüyorum" "çünkü bana göre yanlış ve bu sebepten yapmamalısın" "sadece beni üzdüğü için bu yanlıştır" vb. welcome to the manipülasyonun anası world.  akıl sağlığınızın yerinde olduğuna güveniyorsanız. ne yapıyorduysanız o insandan önce lütfen yapmaya devam ed

insanlık için küçük benim için büyük bir farkediş, farketmemek.

        sevginin ne sikim olduğunu hiç bilmeden yetiştirilen ruhları hastalanmış insanlarımıza...  küfürle giriş yaptım. çünkü öle..  büyüme çağında sevgi dilenen ve dilendiği için utanan ve sonunda da bu konuyu bir daha düşünmemek ve kötü hissetmemek (hissettirilmemek) adına çok derinlere gömerek yetişkinliğe ulaşan kişiler sevginin öncelikle sağlam bir temelinin atılması ve tuğlaları üst üste koyarak inşa edilmesi gereken bir şey olduğundan bir haberler.  sevgiyi ailelerinden "bana baktı, büyüttü, aç bırakmadı, terk etmedi vb." gibi bir takım kan bağından dolayı oluşan zorunluluklar ve asgari düzeydeki ilgi alakadan ibaret olarak gördüler. seni doğuran kişi ya da bakan büyüten kişi her kimse onunla bile duygusal, iletişime dayalı bir sevgi inşa edilmesi gerekiyor aslında. bu konsepte çok uzak bir millet olduğumuz aşikar.  biraz daha girelim çünkü bu konu canımı çok sıkıyor.  anne kutsaldır dediler. hayır hiçkimse kutsal değildir. yalnızca o insan kişisi iyi bir anne ya da k

the only horrible thing in the world is gerçekten ennui.

boredom is a sign of satisfied ignorance, blunted apprehension, crass sympathies, dull understanding, feeble powers of attention, and irreclaimable weakness of character. james bridie boredom is certainly not an evil to be taken lightly: it will ultimately etch lines of true despair onto a face. It makes beings with as little love for each other as humans nonetheless seek each other with such intensity, and in this way becomes the source of sociability.” schopenhauer the only horrible thing in the world is ennui, Dorian. That is the one sin for which there is no forgiveness. oscar wilde - the picture of dorian gray. hepinize katılıyorum, tüm kötülüklerin anası alkol değil can sıkıntısıdır. ben.