Ana içeriğe atla

Blog yazarları

Fotoğrafım
ihaveasmileonmyface
kedilerle ciddi düşünüyorum. a cynical misanthrope.

"İyi ruh halini algıla, çünkü çok nadir gelir"

Kendimi bildiğim an, hangi ansa artık bilmiyorum hep bir konuyla mücadele ettim. İnsanlarla ve onlarla olan ilişkilerimdeki sorunlarla. Sürekli aynı şeyleri sorguladım ve aynı cevaplara vardım. Her defasında bana aynı soruları sormamı sağlayacak başka durumlar çıktı. Sürekli aynı şeyleri yaşamanın sebebini aramaya başlamıştım. Normal değildi çünkü bir insanın hep aynı durumların içerisinde kendini bulması. Daha sonra insanlara baktığım zaman onların da aynı durumlarda kendilerini bulduklarını gördüm. 

Biz kendimizi aynı durumlarda buluyoruz çünkü aynı olan bir şey var o da karakterimiz. Asla değişmeyecek bir şey varsa o da yine karakterimiz. Durumlar etrafımızda şekillenirken bizler aynı insanlarız, aynı tepkileri veriyor, aynı isteklerle yaşıyor, farklı davrandığımızı düşünüyor olsak bile durumu aynılaştırıyoruz. Bunu yapan biziz. Bunu değiştiremeyeceğimi gördükten sonra biraz daha rahatladım. Bunda değiştirebileceğin "yaşamaktan vazgeçmek" ile olur. Başarabilirsin sana kendini iyi hissettirmeyen her şeyi yaşamamayı tercih etmek akıllıca oluyor. Bu da değiştirebilme gücünü ve sana iç huzuru verebilecek yegane yeti. 

Yaşamamayı tercih ettikten ve düşünmeye kafa yormaya devam ettikten sonra, tercih kısmı büyüyor. Büyüdükçe insanlıktan, onları çözmeye, değiştirmeye, düzeltmeye çalışmak bir yana dursun uzaklaşıyorsun. Bunu yaşamaya başladığım zaman uzun zaman önce. İlk önceleri hissediyordum. Uzaklaşma ve uzak durma isteğimin çok kuvvetli olduğunu. Fakat bununla birlikte toplumdan uzaklaşmak fikrinin yanlış olduğunu düşündüm her zaman. Çünkü içerisinde yaşadığın insanların herhangi birinde buna benzer ufak bir nokta bile göremiyorsun. Ve kafandaki normal fikri diğer insanların neler yaptığına göre şekilleniyor. Benim normal fikrim hiçbir zaman o şekilde kesinleşmese bile "normal" denildiği zaman içimde bir korku hissederdim. Ben normal dediklerine normal demediğim zaman hissettiğim korku. Dışlanma korkusu. Yalnız olma ve yalnız kalma korkusu. O korkudan biraz uzaklaşma ile başladım. Fakat bu düşüncelerimi destekleyecek fikirlere ihtiyacım vardı. Bunun için bulduklarımı ise yine birileriyle paylaşmaya ve onay almaya çalışarak benimseyemedim. Onay almak kısmının saçmalığını şuan görebiliyorum. İnsanlardan daha önce hiç düşünmedikleri ve normal olduğuna asla inanmadıkları şeyler hakkında onay almaya çalışmak. Konunun konuşulmasının bile anormalliğini, paylaştığın ortamdaki boş bakışlardan anlayabiliyorsun. 

Bu benim normal düşüncelere sahip olmadığım anlamına gelebilir. Fakat normal düşüncenin de "sağlıklı" olduğu anlamına gelmez. Normal düşünce tarzı, yalnızca normaldir. Normal ise çoğunluğun düşündüğüdür dersek eğer benim için çok bir anlam ifade etmiyor. İç huzurum açısından normale takılıp kalmamayı da öğrendikten sonra, onay alma isteğini yok ettim. Evet artık kendi düşüncelerime ve kendime onay vererek bir hayat sürdürebiliyorum. 

Korku, onay alma isteği, dışlanma söz konusu olduğu zaman zaten insan asıl neler düşündüğünü ölçüp biçmeye başlayamaz. Bu sahte duygular senin aslında neler düşündüğünü, neler istediğini, nelerin senin için iyi olduğuna inandığını gölgeleyebilir. Ortadan kalkan sahte düşünceler, gerçek düşünceleri kirleten bazı yalan düşünceler ile temiz olana ulaşabilirsin. 

Belki daha şu zamanlarda gerçek düşüncelerime ulaşabiliyor olabilirim. Gerçekten ne istediğimin bir temelini oluşturuyor olabilirim. Yalnız kalmak, yalnız kalabilmek, yalnız kalmak istemek, insanlardan kaçmak, insanlarla ortak bir nokta bulmaya çalışarak zaman harcamak istememek, fikir paylaşımının çoğu zaman boş olduğuna inanmak bunların hepsi daha önce sorguladığım ve cevap bulduğum her şeyin sonucu. Bulduğum cevaplar her zaman benim istediklerimi "neden istediğim" konusunda bana yardımcı oldular. Bu sıra bulduğum cevaplar yardımcı olmaktan daha fazlasını yaparak benim isteklerimi kuvvetlendirdi. 

Tek başına kaldığında alabildiğin keyif ve birlikte olmaya çalışarak kaybettiğin zaman arasında benim için büyük fark var. 

Nadiren başkalarında bulabildiğin o keyfin sebebi de aynı şekilde açıklanabiliyor. Ortak noktamız çok olarak açıkladığımız durum aslında aynı şeyi hissedebiliyoruz demek. Aynı ruh halinde olması iki insanın zor ve hatta çok zor bulunabilen bir şey. İki insanın aynı ortamda çok farklı ruh hallerinde olmasının yaşattığı gerginlik ile anlatılabilir. Aynı ruh halinde olan iki insanın birbirlerini çekmesi ile de görülebilen bir durum. 

Fikir paylaşmak karşındakinin o fikri algılayabilmesi ile olabilecek bir şey. Algılayamayacak bir insanla fikir paylaşmaya çalışmak, ona bir şeyler anlatmak, anlamasını istemek de kedine bir şeyler anlatmaktan farksız. Paylaşmak arzusu ihtiyacı da tamamen bizim uydurduğumuz bir şey. İnsanın paylaşmaya ihtiyacı olmayabilir. Olmuyorsa eğer bu da güzel bir şeydir zaten. Ben bu güzel şeyi yakaladığım ve ne olduğunu anladığım zaman rahatlamış hissetmiştim. Bu duyguya her zaman tutunamadığım bir gerçek. Ben de sahte istekler ve sahte duygularla boğuşuyorum kimi zaman. Ben de yanılıyorum ve yanıltıyorum kendimi. Kendimi bir kafese tıkanmış gibi hissetmemin sebebi de hep bu sahte duyguların gerçek olduklarını sanmam. İstemediğin bir şeyi aslında gerçekten istiyormuşsun gibi almaya çalıştığında, eline geçen şeye bakıp büyük bir hayal kırıklığı yaşayabilirsin. Ben bunu yaşadım, yaşayabilirim de tekrar eğer gerçekliğimden ve kendimden uzaklaşırsam. Gerçek isteklerimi, gerçek duygularımı ve gerçek düşüncelerimi gölgeleyecek diğer saçma gereksiz şeylere kapılıp gidersem.. Bunu yapmadığım zamanlarda fark ediyorum daha az ilişki ve daha az sohbet oluyor hayatımda. Daha az paylaşım ve daha az gereksiz düşünce. Daha az kirlilik ve çok daha fazla huzur. Yani daha öncede söylediğim gibi "cehennem başkalarıdır" 

Bu lafı bu kadar sevmemin sebebini her geçen gün daha iyi anlıyorum. Daha çok benimsiyorum bu lafı. Daha çok kendimi, istediklerimin anormalliğini, düşüncelerimin netliğini sorgulamayı bırakıyorum. Ve yalnızca düşünebiliyorum. Kafam karışmadan karar verebiliyorum. Basitleştirebiliyorum hayatımı. Ruh halimin dengesini bulabiliyorum. Orada kalabilmek için yaptıklarımı ise yargılamıyorum. Sabit olabilmek için yaptıklarımı yargılamıyorum. Böyle kalabilmek için uzaklaşmak istiyorsam eğer bunun haklı bir sebep olduğuna gönülden inanıyorum. 

Daha fazla düşünmek ve daha fazla neden sonuç ilişkisi oturtmak istiyorum. Şuan olduğum insanı bilmek ve neyi neden yaptığımı anlamak için. Bilmek, anlamak, benimsemek ve huzurlu olmak bu isteklerimle olacak. 

Kirletmemek için düşüncelerimi, kaçmam gerekiyormuş gerçekten. 
Gitmeye çalışmamı sorgulamamam gerekiyormuş. 
Tek başına kalıp düşünmek istemek faydalıymış. 
Boş bakışların bu kadar rahatsız etmesi, anlaşılmamanın sebebini bulduğun zaman geçiyormuş. 
Sorun anlaşmaya çalışmakmış. Anlaşılmamak değil.
Sorun ilişkileri bitirmek istemek değilmiş, başlı başına var olmalarıymış. 
Bir şeylerin var olduğunu hissetmen için onları birileri ile paylaşmana gerek yok. Onlar var. Ve huzur dolu. 
İstediğin ne varsa kendinde bulabilirsin. 
Başkasında bir şey bulduğunu sandığın o an aslında kendinde olanı görmenin verdiği mutluluktan başka bir şey değil. 
Sende olan şey başkasında yoksa eğer onu ona vermeye çalışma. 
Algılamak, duyarlılık, kendini bilmek yemek ve su kadar değerli şeyler. 
Onlara odaklanarak bir hayat yaşamaya çalışmak ise daha değerli. 
Kirli olan ne varsa uzak durmak en güzel yaşama şekli. 

"Yaşamaktan kaçtığın şeyler çoğaldığı zaman korkmak yersiz. Yaşamaktan kaçmak, düşünmekten ve bilmekten kaçmak değil. Ve yalnızca sana huzuru verebilecek şeylerden kaçmak değil. Gerçekçi olarak başına gelecek her türlü kötülükten uzaklaşarak düşünceleri ve ruhu temiz tutmak. Bu kadar işte."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

gaslightingin türkçesi adam sikmektir.

manipülatif insanlar hakkında konuşacağım. tamamen klinik vakalara olan ilgimden yazılmış bir yazıdır. hiç yaşamadım zira manipülasyonu 50 km öteden anlayıp kaçıyorum.  şimdi çok önemli bir bilgi vericem bunu yazın bir yere; manipüle edilmeye çalıştığımı nasıl anlıyorum, şöyle: normalde doğru olduğunu bildiğin ve her zaman yaptığım herhangi bir şey var (33 sene içerisinde herhangi bir zamandayız), görüştüğüm ve görüşmemde sorun olmayan herhangi biri var, gittiğim ve gitmekte sorun görmediğim herhangi bir yer var, bir müzik var dinlediğim, bir giysi var giydiğim, bir inanç var inandığım herhangi bir şey olabilir ve: birisi bana gelip diyor ki  "yapma bunu, çünkü ben istemiyorum"  "çünkü ben üzülüyorum" "çünkü bana göre yanlış ve bu sebepten yapmamalısın" "sadece beni üzdüğü için bu yanlıştır" vb. welcome to the manipülasyonun anası world.  akıl sağlığınızın yerinde olduğuna güveniyorsanız. ne yapıyorduysanız o insandan önce lütfen yapmaya devam ed

insanlık için küçük benim için büyük bir farkediş, farketmemek.

        sevginin ne sikim olduğunu hiç bilmeden yetiştirilen ruhları hastalanmış insanlarımıza...  küfürle giriş yaptım. çünkü öle..  büyüme çağında sevgi dilenen ve dilendiği için utanan ve sonunda da bu konuyu bir daha düşünmemek ve kötü hissetmemek (hissettirilmemek) adına çok derinlere gömerek yetişkinliğe ulaşan kişiler sevginin öncelikle sağlam bir temelinin atılması ve tuğlaları üst üste koyarak inşa edilmesi gereken bir şey olduğundan bir haberler.  sevgiyi ailelerinden "bana baktı, büyüttü, aç bırakmadı, terk etmedi vb." gibi bir takım kan bağından dolayı oluşan zorunluluklar ve asgari düzeydeki ilgi alakadan ibaret olarak gördüler. seni doğuran kişi ya da bakan büyüten kişi her kimse onunla bile duygusal, iletişime dayalı bir sevgi inşa edilmesi gerekiyor aslında. bu konsepte çok uzak bir millet olduğumuz aşikar.  biraz daha girelim çünkü bu konu canımı çok sıkıyor.  anne kutsaldır dediler. hayır hiçkimse kutsal değildir. yalnızca o insan kişisi iyi bir anne ya da k

the only horrible thing in the world is gerçekten ennui.

boredom is a sign of satisfied ignorance, blunted apprehension, crass sympathies, dull understanding, feeble powers of attention, and irreclaimable weakness of character. james bridie boredom is certainly not an evil to be taken lightly: it will ultimately etch lines of true despair onto a face. It makes beings with as little love for each other as humans nonetheless seek each other with such intensity, and in this way becomes the source of sociability.” schopenhauer the only horrible thing in the world is ennui, Dorian. That is the one sin for which there is no forgiveness. oscar wilde - the picture of dorian gray. hepinize katılıyorum, tüm kötülüklerin anası alkol değil can sıkıntısıdır. ben.